28. september 2007

Ny jobb!


For dei så ikje he fått d me seg, så he eg bjunt å jobba på Bunnpris neri sentrum.
D va han Ole Petter så låkkte meg, han sa at han å Samuel he fått seg jobb der, å at eg måtte ver raske viss eg sko få meg jobb der eg og. Så då tenkte eg at d konne jo ver gøy å jobba samen me dei, så eg tog å ringde t sjefen (Thomas) å så va d jort. D eg ikje visste va at me e kun ein person på jobb om gangen. Å d kan t tider ble vannvitti stress!
Når panteautomaten klikke, køen hobe seg opp me kassen, slikkepinnene rase utøve golve, tomme handlekorge står øvealt i veien å kunde så bjunne å klaga d e då ein bjunne å angra på at ein bjunte å jobba. Tingen e jo at d e ganske bra betalt, men heilt elendige arbeidsforhold. Ein søndag (ja, he søndagsåpent) så jobde eg 8 tima i strekk (aleina) uden å sedda meg ner elle å spisa. Då bler jaffal eg ganske så udmatta :P Men eg he nå valgt d sjøl.
Heldivis e d kun ein dag i ugå å av å t helg :)
Nå e me faktisk 5 fra Vestborg så he kvelds- og helgevakta der,så viss d ikje sko passa ein dag å jobba, så e d lett å bare butta vekk vaktå si:)


Velkommen t Bunnpris!

5 kommentarer:

Cathrine sa...

Jeg må bare si SPAR ER BEST! 2 på jobb og vi får pause når vi jobber 8 timer.. oh, jeh! Men de ansetter bare eliten da, så da er det ikke rart bare jeg fikk jobb:P

Karina sa...

Gratulerer med jobb. Håper at lønnen veier en del opp for de dårlige arbeidsforholdene. Klem fra meg...:)

Anonym sa...

Cathrine jobber på Spar,
med noen fryktelige folk.
Der de ansatte voldtar,
Og går rundt med dolk.

Nei pinglebutikken Spar,
er for mormor og morfar.
På Bunnpris har vi kjendiser,
mens de betjener griser.

Ruth Iren sa...

Hehe, bra d Cathrine..

Troika: takker du, jada, enn så lenge så jørr d d :P Får se kor lenge eg gidde å hålla på.

Lars-Petter: Flott dikt! :D

Anonym sa...

Ja, d e sant at spar e den aller beste butikken som finnst...kan ikkje samanliknast...no gler ej mej drit mykje til å komme til vestborg og svingen handel...d blir konge bra